nhg

Praktijklijn
078 - 621 01 73

Spoedlijn
078 - 616 22 12

Huisartsenpost
Na 17.00 uur en weekend

078 - 20 200 20


No Show Tarief, tarief bij niet op komen op de gemaakte afspraak.

Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet komt op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner de laatste jaren sterk is toegenomen.

Met ingang van 1 juli 2023 hebben wij daarom, mede op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘no-show’ tarief ingevoerd. 

Waarom een ‘no-show’ tarief?

Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch,, via een e-consult op het patientportaal of per email (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) af te zeggen. 

Kunt u niet op uw afspraak komen?

Meldt dit dan tot uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch via 078- 6210173 bij de assistente. Of per email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén ‘no-show’ tarief berekend. Uiteraard houden we rekening hierin met overmacht.

 No show tarieven

 De tarieven voor een no show bedragen:

15 euro voor een enkel consult van 10 minuten

30 euro voor een dubbel consult van 20 minuten of langer.

Hier vallen ook alle consulten bij de assistente en praktijkondersteuner onder.

 

Hoe werkt het?

U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post/mail thuis. Indien de rekening in het geval van een nieuwe afspraak nog niet is betaald, dan wordt u gevraagd het bedrag contant aan de praktijkbalie af te rekenen vooraf aan de nieuwe afspraak.

Let op: de ‘no-show’-factuur wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.